torsdag 7 april 2011

Virkning och stickning

Virka har jag gjort sedan jag var riktigt liten och stickningen kom in lite senare i mitt liv men det har jag tagit igen sedan. Genom hela gymnasiet var det ju en stickning eller virkning alltid med i väskan och spenderade hela rasterna med att handarbeta... Så detta var peac of a cake, lite svårt var det med strukturerna med virkningen efter som det inget jag gjort och att läsa mönster var lärorikt. Virka har jag ju gjort mest frit men tänkte att det behövdes något annat. Men så i pedagogiskt syfte gjorde jag ett litet bokmärke med rätt många med lärorika moment i virkning. I stickningen gjorde jag muddar, dessa muddar har jag också skrivit om på min blogg gammlt inlägg men kan vara värt att kolla in. Jag rekomenderar dom starkt detta är ju ett bra sätt för barnen att lära sig att sticka på strump stickor utan att det blir för tråkigt liksom... Det blir ju en prudukt i slutet :D

Inga kommentarer: