fredag 1 april 2011

My long lost sister

När jag var liten ville jag ha en syster... Inte för det var fel på min bror men ibland hade det varit kul med någon att dela mina pyssel saker med. Någon att få insperation från. Jag adopterade ofta familjens vänners baran som små syskon och försökte lära dom lite om pärlor och virka och sticka. I gymnasiet kände jag mig ensam som alltid satt själv och stickade och virkade. Nu här på utbildninen märker jag hur bra det är att jag inte har haft någon syster. Här är det ju så att man får tok mycket insperation hela tiden och så fort man känner sig nere så tröst shopar man! Jenny och jag är specalister på det bilden nedan är från hissingens hemslöjd!! Om ni inte har varit där någon gång åk ditt!! Det är himmel riket!! :D
Vissuel gestaltning har vi ju sågat rätt fet på denna utbildningen vi vill inte alls göra det och bla bla bla... Måste säga att jag varit en av dom som är mest neg mot det hela och ja det blir ju inte mycket bättre men vi hade lite kul sist alla fall... Efter som min dator varit krash och inte vill mata in bilder sitter jag nu på en av min skolas datorer så här i efter han och matar in lite bilder och info. Mössan var en av dom briljanta uppgifterna på gestaltninen... "Jag ser den skrämmande mannen som går framför mig när det är mörkt ute om han vänder sig om så är detta hans ansikte" weeeell det var rätt flummit sagt av en viss Lena... *host* men det är ju så hon vill att vi ska göra så det är bara att fortsätta på samma spår tror jag ska virka ett monster som jag tänker på när jag ser mössan...


Sen fyllde ju underbara Veronica år och jag visstei nte vad hon skulle få, efter som hon har sin nya älskade bil tänkte jag att jag skulle sticka en gubbe som kunde hänga i speglen i bilen. Dock vill inte hon ha den där men den ska bo i bilen i framtiden. Ett litet proträtt av Veronica. Insperation från Jenny valde jag att inte visa min som uppgift utan bara som ett extra flumm för jag "haaaar så mycket tid över"

Sist men inte minst ser jag att jag inte fått med några bilder på luffarslöjden eller bokmärkena... dåligt men det är bara en anledning för er att fortsätta läsa vidare på denna bloggen ;) fortsättning följer!!

Inga kommentarer: