tisdag 1 februari 2011

Hemma...

Gick till skolan igår fast än vi inte behövde, vi hade själv studier. Men som sagt gick till skolan och gjorde lite trä arbete men insåg efter ett tag att jag höl på att bli dålig... Kort när jag kom hem somnade jag med feber frossa...

Idag stannade jag hemma men kände inte för att vara rastlös såååååå jag fortsatte lite på min filt med mormors rutor. När jag ändå var igång tog jag fram krok nålen och gjorde lite krokning. Det var länge sedan men det gick super!

Krokningen är i eco alpaca och filten i allt äkligt syntet garn jag har över... massa sedan innan och vill göra något med det :D

2 kommentarer:

skapasaker sa...

Hej!
Vad kul att höra av dej! Och roligt att läsa att du trivs i Göteborg och gillar utbildningen! Du är nog kursare med min dotter, hon började också med gemensamma kurser i höstas och har nu påbörjat sitt första ämne. Hon ska plugga engelska och kanske spanska (fast hon klarar sig rätt bra i slöjden oxå...)Var har du haft din praktik? Ska du ha något annat ämne än slöjd? Många frågor...Lycka till med allt och fortsätt hålla kontakt!
Eva

Bambustickan sa...

Jaså vad heter din dotter då?
Har ju satt i gång den andra bloggen också och tänkte blogga mest om skolan där. Haft min vfu i Angared har varit på en skola och ska nu byta till en annan. Måste väll nästan läsa ett annan ämne än slöjd men vet inte vilket jag ska välja... men ja det kommer väl jag fram till snart... klart vi håller kontakt, har ju tittat in lite då och då på din blogg sen du skapade den och tänkte inte sluta med det på ett tag... // Lena