tisdag 19 augusti 2008

Skolan har börjat...

Jaha då har man väl börjat skolan idag...

Det känns ju trögt så klart att det gör, två månader av lov och sedan börja skolan igen...
Louise var och hälsade på idag underbart att se henne det var ett tag sedan sist.

Vi sydde förkläden i dag hela dagen, shiit vad trögt,jag vet inte hur många gånger jag hörde estetiskt korrekt (men vid andra sidan vet jag inte hur många gånger jag sa det själv)

Vi har bytt svensk lärare igen... men denna gången tror jag att det kanske blir bra eller ja hoppas att det blir bra. Detta är ju samma jäkliga människa som vi hade från början och sedan hade vi en annan och nu denna kvinna igen, SUCK

Fatta mig nu inte fel, jag har inget problem med den nya (gamla) svensk läraren alls det är bara det känns lite o lönt att först ha en lärare och sedan en annan och sedan en till.

Emily den sötta mäniskan är nog inte hemma längre, jag är väldigt kluven om det känsk något alls eller om det gör det. Det är klart att jag tycker det kommer kännas konstigt att hon är borta men jaja vad är en bal på slottet?

3 kommentarer:

skapasaker sa...

Vad var det för förkläden? Och varför så trögt? Estetiskt korrekt har jag aldrig hört, bara politiskt, men det är ju så klart ett ganska bra uttryck. Jag kan nog föreställa mig tanken...
Ähum, jag är eh...svensklärare. (Bland annat).oops! Hur ska en bra vara?

Bambustickan sa...

Jo du estetiskt korrekt är precis vad det är. Typ det ska se bra ut inte för mycket, det ska sälja vara köpande. inte förmycket egen tänkande och still utan mer vad man tror andra vill ha... (this dosen't make sens...)
På den andra frågan säger jag bara, jag vet inte men man bör inte låta som fröken ur och inte heller bara läsa dikter eller göra gramatik..

skapasaker sa...

Hahaha! Dikter och grammatik- nä då klarar jag väl mig hyfsat.
:-)